Tuesday, May 26, 2009

Takdir

Kalau kita berdoa pada illahi untuk merestui impian kita
Adakah Yang Maha Esa ini akan menunaikan terus impian kita??
Adakah Yang Maha Esa ini memberi jalan kepada kita untuk mencapai impian kita??
Dan kalau telah tercipta jalan kepada kita adakah kita akan mengunakannya??
Seterusnya terus mencuba mencengkam impian untuk digengam??
Dan kalau usaha menemui kegagalan??

Adakah kita akan terus dirumung kekecewaan??
Dan disinilah kita belajar satu benda yang kita harus belajar
Takdirku ketentuan Yang Maha Esa
Dia yang menentukan setelah aku berusaha mengapai impian
Aku berpasrah setelah berusaha bermatian matian
Pasti aku duduk tersenyum akan usaha aku
Dan aku yakin Yang Maha Esa tahu tentang itu

8 comments:

INDAH said...

Tuhan pasti akan makbulkan doa hambaNya jika kita betul2 ikhlas :)
mungkin Dia tak makbulkan skrng, mungkin satu hari nanti, InsyaAllah.

wpun kita bersungguh-sungguh usaha,tp jika tetap gagal,itu lebih baik drpd langsung tidak mencuba.
berani utk gagal,bob!
dan bangunlah dan belajarlah dari kegagalan itu. kegagalan yg sebenar adalah apabila kita mengulangi kesilapan yg pnh kita lakukan sebelum ini :)

Anonymous said...

sabar dan terus usaha.
DIA tahu segenapnya tentang hambanya.

=)

pencetus revolusi minda said...

to indah

terkedu lak aku bace
ape ko tulis...
mcm salah tajuk ni..
tapi tape..
aku paham ape ko maksudkan
aku cube dan
aku insyaallah
akan berusaha untuk mencuba
sedaya upaya
kalau aku berani
dan berani aku datang

pencetus revolusi minda said...

to nora

betul tu
aku sokong
dan aku percaya tentang itu...
weee

Amira Abdul Halim Draven Singorjo said...

yg pasti, ada liku2 utk tuhan peningkan kepala kita dulu, lepas tu, semuanya ok! dun wori

INDAH said...

tekejut? tekedu?
hehe. apa aku ckp tu
universal la bob :)
bukan menjurus ke arah itu
lebih kpd realiti di dunia

bob,
aku dah jadi mcm zahiril
ayat mau puitis je wes!

pencetus revolusi minda said...

to indah..

universal sgt pown tak boleh sgt
kengkadang terus laju menikam ke dada

hahahaa..
aku pown nak jadi zahiril da..
weee..ko la penyebabnyew

pencetus revolusi minda said...

to amira..

betui betuii..
aku sokong ape yg kau kate..
dulu kini selamanya..
hahahaha