Tuesday, October 28, 2008

- Happy Belated Birthday -

Tanggal 28 oktober aku ke Kuala Lumpur untuk menghadiri Rumah Terbuka Ida Ddewi dan Efan Kemari. Perjalanan bermula pukul 12 dan tiba ke rumah ida pada pukul 2. lambat betul si efan amik aku Setiawangsa. Boleh dapat gaji setengah hari kalau bekerja jadi Pak Guard part-time.

Sampai sampai je umah Ida, terus aku terus makan makanan yang terhidang. Best betul parent Ida masak(Ida pown), Nasi Ayam n Samosa. Terbaik betul. Bertambah 2 pinggan. Jadi lepas makan berborak la ngan nenek dan Ibu ida tentang adat adat kahwin di Melaka dan Negeri Sembilan. Jadi berceritalah mereka pasal kisah dulu dulu.

Lepas lepas berborak tu, tup tup Wen dan Syida Ddewi datang, bila mereka datang ni, excited die hati aku ni lain macam. Mcm model datang usha lak. Hahahhahaha. So msg la si polan ni kata si Wen N Syida Ddewi ni datang. Pastu si polan ni balas balik msg ngan ayat ayat puitis. Naik menyampah je kitaorang bace(Geng2 HT). naik temuntah.(pehal cite pasal si polan lak nie..)

Pastu tak lama kemudian pergilah ke rumah efan lak. Bila sampai umah efan nie. Lepak lepak kejap. Pastu Ida pown sampai ngan Wen, tapi Wen ngan Syida nie terus blar. So bila Ida dan enfan ni masuk. Die bawak kek n hadiah tuk aku dan kengkawan. Ak masa tu tak tau. Ingat nak celebrate birthday pinky la. So rilek je. Skali si ida and efan ni kaci hadiah kat aku. So ak terkejut la, dapat hadiah so. So rupe2nye dieorang nak celebrate skali ngan sume sume orang. Sume dapat hadiah.

Bila dapat hadiah tu aku pown tgk la. Best dapat hadiah dari kengkawan. Feeling dia lain macam.so ak pown bukak la hadiah aku. Tengok hadiah aku byk berunsur nasihat kepada aku. Ak redha. Terima dengan hati yang terbuka. Dapat jam tentang bezday kawan. Dapat tabung untuk menabung untuk masa hadapan. Betul betul berguna untuk aku.

Yang paling penting nak aku ucapkan, ak terharu, nak nangis tadi tapi tak cukup feel. So tak boleh nangis la. Jadi gelak je. Ak suka sgt hadiah tu. Nak gantung kat bilik ak. Peringatan tuk aku. Kalo tak ingat gak bezday korang. Aku relakan ak dipelankong.tabung tu akan ku gunakan sebaik mungkin. Semua duit dari sumber yang halal je aku masukkan. Duit haram diharamkan untuk masuk kat tabung tu. Tabung lembu. Comel pown comel. Tapi tade rupa kerbau pendek. Boi kurang ajar. Nak kene lempang. Dah la selera budak sekolah..;p

Aku berharap sangat dapat balas budi baik korang.tak tau nak balas macam mana, tapi harap satu hari nanti dapat dibalas la. Aku paling suka hadiah jam Bezday memember aku. Memang ak simpan bebaik punya…tanks a lot to all my friends..nak taip nama sengsorang panjang….


certificate yang diberi oleh ida dan efan



hadiah yang pling digemari iaitu jam bezday memember..
(tak nampak click n view n tgk bebtui)



nie la hadiah aku daripada efan dan ida =tabung lembu
(kengkawan banyak mendatangkan suka duka, pahit manis dan asam garam dalam kehidupan, dan kengkawan boleh dicari setiap masa, tetapi hadir nya kengkawan yang bersama ketika kesusahan sangat susah dijumpa dan ku bertuah berjumpa kamu semua)

13 comments:

tuan_penggali said...

'Kalo tak ingat gak bezday korang. Aku relakan ak dipelankong.'

akan ak ingat selame lamenyer..

IdadDewi said...

aku pn akan ingat sapit!!!!!! uhuhuhuh 2pinggan la bob.. bukan 2pinggang! cettttt!!!!!!!!!!!! pnat tau aku wat jam tu ngn korg nye "sijiL"hahah... smpai mak aku ckp... "... ko nih dh xskolah pn nak buat buku skrap?.." tang mana die nampak cm buku skrap tu xtawula aku! ahhaha

aidashahab said...

ahhhaha..
kalao ejad lupe bday aida habehla!!..
siap numbo tepon un bleh mintak kat nab??
save la num aida!!
sedih!!

IdadDewi said...

hahaha!!! no tepon minx kat nab, aida??? ish2 dh makin worse nih.... xpe2.... kite tgk ape jd dgn bday ida tahun dpn... sbb idanye first kan... kalo xberfungsi gakk... mmg blh pelangkong die...die dh izinkan.. ida sanggup trun melaka nak pelangkong die!!! ahahha! jage2

Anonymous said...

walaupun aku bukanlah
tetamu pada hari itu
tetapi kemeriahannya
dapat ku rasakan.kwn2
berkumpul dan bertemu
berbual dan menjamu
diiringi kehadiran si
model menambah seri
bday disambut mengakhiri
aktiviti

pencetus revolusi minda said...

sapit n ida
bab pelangkong ko nampak je kan..
tape, ak brani jamin..ak ingatnye
bezday korang sume..huh!!!

pencetus revolusi minda said...

ala..
aida la..
no fone tuka tuka..
tue yg tanye dulu enab..mintak no
aida..
sape suwh suke tuka tuka no..
;p

pencetus revolusi minda said...

waa...
ida kalo ko sanggup turun
mlake nak pelangkong ak..
ak sanggup buat buat lupe..
kan bezzt dpt smbut ka mlake..
steady??

pencetus revolusi minda said...

aziq..
beku otak ak nak balas
ape yg ko tulis tu..
sal puitis sgt la..
ko tayah amik marketing la.
g masuk ASK dlm bidang sasterawan..
ley ganti A samad said.

IdadDewi said...

aziq dh merantau ke pangkor... lepak tepi pantai ngn kawan2 climber.. seminggu lak tu..mesti la ade idea mencurah2 nak berpuitis bob.....xpe.. ks chance

Anonymous said...

xperlu di balas
xperlu di terjemahkan
pergi ku ke pangkor
menghadiri kursus
bukanlah pergi berhibur
bsama kwn2 kerna memilih teman
berkumpulnya kami di sana
tdk mengenali antara satu sma lain
akhirnyta bersatu dgn tujuan dan
minat yg sama
OUTRECS , OARS , SRM

climber atau clubber
smua ku kwn.cuma berlainan
minat mbuatkan kurang persefahaman

pencetus revolusi minda said...

tidak..
batu bukannya diukir dengan air..
"walau seribu taun air mengukir batu
namun Tuah tetap Tuah.."

itu satu perengan yg ku
tentang hebat..
kamu yg tidak mahu mengubah batu itu. kerna itu seribu satu alasan tepacul dari bibirmu...
allah tidak mengubah nasib sesuatu umat sekirenye umatnya itu sendiri tidak berusaha untuk mengubah nasibnya sendiri...

maka disini..
kesimpulannya..hati bukan seperti batu..
hati seperti kain putih..
dan terpulang kepada kita ingin mencorakkanya..
mungkin kengkadang kite sendiri tesalah corak pada kain itu..
tetapi terpulang kepada kita sendiri bagaimana dan cara sepertimana yang ingin di gune untuk memulihkan tesalah coraknya kain itu tersebut...

bukan kerana lari atau melarikan dari kengkawan..
kengkawan tetap kengkawan..
tetapi adakah rapatnya kawan itu dan renggangnya kawan itu..
kengkawan itu sendiri perlu menjawabnya...

(aku nak tukar course la la wei)

Anonymous said...

eh.ape ni bob
ko lari topik
bab batu dkt blog
ida.bkn dkt sni
adoyai